söndag 8 februari 2009

När den dagen kommer

Roligt med Kristoffer Appelquists upplevelse under fjällgrillningen.

Gillar orden när revolutionen kommer.

Tänker på min gamle lärare i grafisk formgivning professor Håkan Lindström. "När jag fyller 80 ska jag spränga någonting fult", sa han en gång.

Han är född 1935. Jag längtar till år 2015. Och till när revolutionen kommer.
Härliga människor som Kristoffer och Håkan ska jag hålla mig väldigt nära då. Man vill ju inte missa föreställningen.

Har du en "när den dagen kommer"?

3 kommentarer:

Anonym sa...

När jag en vacker / vidrig dag får möta Adam Allsing så ska jag köra ner armen i strupen på mig själv och kaskadspy genom näsan framför honom. Absolut inte på honom. Bara framför. Genom näsan.

Sen kommer jag att säga "fyyifan" på det där sättet som en medelålders svensk man säger det när han läser om det senaste chockmordet i Aftonbladet.

Jag kan se framför mig hur proffesor Håkan säger "när jag blir 80 ska jag spränga något fult" sammanbitet med värme i rösten och en drömmande blick.
Och jag fylls med ett hopp om framtiden och en tro på mänskligheten.

Kommer vi att få ta del av din "en vacker dag.." eller lämnar du oss frågande på den punkten ?

LÄNGE LEVE REVOLUTIONEN !

Johan S sa...

Det där vill jag också se. Och det kan ju inträffa snart...

Nja, min en vacker dag har jag inte riktigt kommit på ännu. Kanske det blir ett inlägg sen.

Anonym sa...

Jag funderar på om man skulle knarka lite när man blir runt 80. Men det beror ju på hur man ser på saken om 60 år - det är ganska länge.