onsdag 4 februari 2009

Komikaze på Ego igår

Jaja. Jag letade lite ord och hade inte så värst bra timing. Fick mina cirklar rubbade av att jag inte kunde köra en gammal rutin för att jag råkade säga saker i fel ordning. Allt var som det ska vara efter ett långt uppehåll.

Men, jag visade häcklarna var skåpet skulle stå och fick dom med sina egna ord till att både pissa på döva och vara homofober. Se där. Publiksnack är allt en konst.

Största delen var nytt material. I bilen hem kom jag på en ny sväng på en av dom nya rutinerna. Så kvällen gav en del och det var bra.

Veckans nyheter gick också bra. Jag snackade om dunindustrin.

Komikazes tre akter innebar att folk kom under första akten och att dom gick under tredje. Vill därför tacka för min placering som avslutare i andra och också tacka Mike speciellt för att jag fick tramsa så dant igår.

Jag var helt enkelt sugen på stand-up.

I övrigt var många duktiga, som vanligt på ståuppklubbarna numera, men höjdpunkten var Henrik Elmérs konferenciersskap. Skitrolig på sina korta sekunder mellan komikerna, hade en rad om alla som uppträdde och hela tiden en bra känsla för stämningen i lokalen. Medalj.

Inga kommentarer: