torsdag 5 juni 2008

Mission Accomplished!

Mycket kan man säga om igår, men det som summerar den nyskrivna tolvan bäst är att jag inte haft så roligt på en ståuppscen på väldigt länge. Och när det märks på mig märks det på publiken. Jag kan f-n säga vad som helst då.
Kommer nog alltid göra såhär i fortsättningen. Skriva nytt, ha kul.

Angående kvällen:
Marcus och Fritte var flott klädda i slips (som alltid på säsongspremiär och säsongsavslut) och var roliga i inledning och i sina respektive set. Tagen av stundens allvar - alltså att köra en tolva purfärskt - missade jag det mesta av komikerna i första akten som jag skulle avsluta (det nästfinaste man kan göra som Marcus sa en gång). Att döma av skratten som nådde mig ute i garderoben fick Emma Mohlin och Jonas Helgesson goa skratt.

Andra akten begåvades av tre av mina favoritförfattare (jo, jag väljer det ordet) på ståuppscenen: Fritte, Jeppe Rönndahl och Fredrik Andersson. Alla tre var väldigt bra. Särskilt Fritte skulle jag säga, eftersom hans nya rutiner med fett och bananer var små mästerverk. Men störst bifall fick trots allt den onde bibliotekarien Cecilia von Strokirch. Hon var för att citera oslipatreferatet apgrym igår.

PS.
Sen vill jag bara få på pränt att det trollades på Oslipat igår. Hur var det nu, Fritte? None shall pass! [infoga smiley med blink här]
Daniel Karlsson, snart på SVT med sitt trolleri, är för övrigt väldigt duktig.

Inga kommentarer: