onsdag 25 juni 2008

MemMemMess

Är det någon som har en sån där låda hemma som ser till att MMS kan mäta tittarsiffror? Kan inte ni bara säga "hej" i kommentarsfältet.

Pratade med en bildproducent (Mr. "I love LIVE!" Adde Granberg) om det här. Han har frågat varenda jävel i femton år om någon känner någon som har haft en box hemma. Det har aldrig någon gjort. Känns inte det konstigt?

Vore ju så roligt att veta om det är så j-vla statistiskt säkerställt allting. Och extra roligt med tanke på att 100 av 100 kanaler baserar sin verksamhet på tittarsiffrorna ur dessa hemliga lådor.

6 kommentarer:

Anonym sa...

MMS är bara en dimridå. I själva verket är det FRA som mäter tittarsiffrorna. Jag menar, de har verktygen och helhetskollen och kan därför analysera tittarmönster bättre än några skrevkliande funky doodles i mediesektorn.
/Konspirationsteoretikern

Sara Ödmark sa...

Det där vill jag också gärna veta! Undrar hur många som skärper till sig och väljer prettoprogrammen just den där box-tiden.

Anonym sa...

Sannolikheten att någon har en låda av de som läser den här bloggen måste vara väldigt liten.

Men det är som med juryn i Svensktoppen. Man känner ingen som fått rösta.

Ändå finns de båda.

/H.

Anonym sa...

Hej Johan!

Mirakel kan tydligen ske.....

Min morfar har faktiskt en sådan mätningslåda. Men ska jag vara ärlig så tror jag de inte alls är vanliga. Kanske han är den enda?

Anonym sa...

Det kan ju vara så att anonyms morfar har blandat ihop det med sin nya digitalbox. Men en av mina bästa vänner har gift in sig i en familj som påstås ha en... Jag har inte sett den med egna ögon, men när jag gör det ska jag löda om den så den alltid kollar på mina program.

Anonym sa...

Magnus,
jag är helt säker att det är en MMS-låda.

Han får två trisslotter i måndan som tack för att har har den, och det är ju sällan man får det för en digitalbox :)

/A